تهیه کاپ اطلاعات

بکاپ اطلاعات


مشاغل و سازمان ها در طول فعالیت های روزانه خود به سه چیز به سرعت پی می برند:
1. هر سیستم کامپیوتری می تواند خراب شود.
2. هر کسی می تواند اشتباه کند .
3. به نظر می رسد فجایع زمانی اتفاق می افتد که شما انتظارش را ندارید یا کمترین آمادگی را برای آن دارید.
بنابراین ، بک آپ از اطلاعات و بازیابی آن، بخش مهمی از راه اندازی یک کسب و کار موفق است. برای مشاغل، مهم این است که از قبل برنامه ریزی کرده و سیستم های پشتیبانی از اطلاعات را در قبل از وقوع بدترین اتفاقات به کار گیرند. سیستم های بک آپ اطلاعات با استفاده از یک سرور خارج از سایت یا درایوهای جداگانه برای ذخیره حجم عظیمی از اطلاعات شما به صورت موفقیت آمیز اجرا می شود. بدون استقرار این سیستم ها، بازیابی اطلاعات دشوار شده و شما ممکن است در یک چشم برهم زدن اطلاعات را از دست بدهید.
بسته به نوع داده ای که برای ادامه فعالیت کسب و کار خود نیاز دارید ، می توانید پشتیبان گیری از داده های خود را به صورت روزانه ، هفتگی یا حتی ماهانه انتخاب کنید. اگرچه اکثر کسب و کارها یکی از دو مورد اول را انتخاب می کنند؛ با این حال ، برای داده های مالی ، پشتیبان گیری روزانه تقریباً قطعی است.

بهترین روش ها برای پشتیبان گیری از اطلاعات قانون 3-2-1 است :


سه نسخه از داده های خود را در دو نوع مختلف ذخیره سازی ذخیره کنید و حداقل یکی از آن نسخه ها را در محل خارج از سایت ذخیره کنید. ایده این بود که اطمینان حاصل کنید که حداقل یک نسخه برای بازیابی سیستم ها از دست خواهید داد ، خواه از دست دادن داده ها ناشی از فعالیت های مخرب ، خطای کاربر یا بلایای طبیعی باشد. با رایج شدن پشتیبان گیری ابری یا آنلاین ، قانون 3-2-1 در حال تکامل است. به عنوان مثال ، بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند که در صورت پشتیبان گیری از داده ها در ابر ، باید دو نسخه ابری ایجاد کنید که از نظر جغرافیایی از هم جدا شده اند.

در پایان


داده ها یکی از ارزشمندترین دارایی های یک کسب و کار هستند. از آنجا که شرکت ها حجم زیادی از داده ها را جمع آوری و در سراسر سازمان ذخیره می کنند؛ تهدیدهای مربوط به این داده ها نیز در حال افزایش است. فیشینگ، باج افزار و سایر حملات مخرب می تواند توانایی شما را در انجام عملیات مخرب کرده و منجر به از دست دادن اطلاعات ویرانگر مالی شود. حملات تنها تهدید برای داده ها نیستند. خطای ساده کاربر می تواند باعث از دست رفتن داده های مهم شود. بلایای طبیعی مانند طوفان ، سیل ، یا آتش سوزی نیز می تواند برق را مختل کرده و به داده ها آسیب برساند.

بنابراین هر شغلی به پشتیبان گیری از داده ها و راه حل بازیابی سیستم نیاز دارد که بتواند در مواجهه با حوادث غیرمنتظره به بقا یا حتی پیشرفت آن کمک کند. برای دستیابی به بهترین نتیجه ، نسخه های پشتیبان به طور منظم و منظم ساخته می شوند تا میزان از دست رفتن اطلاعات بین پشتیبان ها را به حداقل برسانند. هرچه زمان بیشتری بین نسخه های پشتیبان بگذرد ، احتمال از بین رفتن اطلاعات هنگام بازیابی از نسخه پشتیبان بیشتر است. حفظ چندین نسخه از داده ها ، بیمه و انعطاف پذیری را برای بازگرداندن به نقطه ای از زمان که تحت تأثیر خرابی داده ها یا حملات مخرب قرار نگرفته است ، فراهم می کند.

×

پشتیبانی کیولن

×